Rasmus Arendt

CCO & Co-Founder hos Brandheroes

Lidt om Rasmus
Rasmus Arendt Nielsen er medejer og -stifter af Brandheroes, der har specialiseret sig i micro influencer marketing. Et begreb som Rasmus sammenligner med word-of-mouth markedsføring – blot digitaliseret.

 

Bloggerbabyer og selfies sælger
Du er en omvandrende reklame. Det er din nabo også. Og I er begge to mere relaterbare end kendisser som Kylie Jenner og Cristiano Ronaldo. Derfor bruger flere og flere brands almindelige mennesker for at skabe troværdig opmærksomhed på sociale medier. Men hvad er den reelle værdi af influencer marketing i 2020?

Rasmus Arendt tager os igennem udviklingen af influencer marketing og præsenterer, hvordan almindelige mennesker – micro influencers – kan engagere og inspirere den målgruppe, de selv er en del af. Han giver også et bud på fremtiden for den omdiskuterede disciplin. Du får indblik i, hvordan globale brands som Coca Cola, The Body Shop og H&M integrerer influenceres indhold på tværs af medier for at gøre brandet mere relaterbart og relevant for kunderne. Og Rasmus deler indsigter i, hvad der virker, og hvad der ikke gør. Sidst men ikke mindst får du en håndfuld konkrete tip til, hvordan du kan gøre det samme – både i stor og mindre skala.